2010-06-12

Är dålig på detta med blogg just nu. Jag är inte så inspirerad till något alls just nu. Dock börjar ju julen närma sig och det får mig säkert på bättre humör.

Idag är det exact 1 månad kvar till avfärden mot Indien. Det är läskigt att tänka så, om en månad sitter jag i Mumbai och är trött efter en väldigt lång resa. Kommer dö av resfeber innan jag kommer iväg bara.

Nu är iallafall, efter mycket om och men, alla papper snart klara. Det enda som saknas är visumet till Bangladesh. Jag har dock postat ansökan idag så borde få tillbaka det innan jul. Sjukt dyrt är det med Visum, 700kr kostar det till Bangladesh. Indien var billigare, bara 652kr har jag för mig. Sen ligger ju ambassaderna i Stockholmsområdet vilket gör att frakt för rekomenderade brev fram och tillbaka tillkommer. Den här gången var vi iallafall smarta och delade på frakten genom att skicka fler pass i samma kuvert. Kom undan ca 80kr billigare än planerat.

I förra veckan bokade vi ju även flygbiljetterna till Bangladesh resan i Mars. Kommer vara där exakt 14 dagar och det är tydligen svårt att få visum för längre tid än så. Det är lurigt det där och jag är så glad att vi har hjälp när vi fyller i de där pappren så att vi inte behöver gå vilse i formaliteterna. Jag vet att i varje fall jag är helt lost när det gäller sådant.

I eftermiddags tog jag även mina sista sprutvacciner. Det finns ju hundra olika råd om vilka vaccin man ska ta. De jag tog var Tyfoid, Twinrix, Japansk ensefalit och Polio. Dyrast var den japanska encefaliten med sina 1100/spruta (det är två sprutor). Inte alls kul på min tighta budget. Nu har jag i alla fall bara Dukoral kvar att ta, mot kolera. Det är dock ett oraltvaccin så jag slipper sprutorna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0