2011-04-09

Jag vet att jag borde ta tag i Indien bilderna och lägga upp några här men orkar verkligen ingenting som har med den resan att göra just nu. Är bara så glad att vara hemma i Tomelilla igen med min sambo. Kom ju ner i torsdags och då hade den underbare mannen städat och pyntat med en välkomstgirlang samt köpt blommor. Ibland känner man sig älskad. Jag gjorde mitt genom att bjuda på herrns favorit rätt, flygande Jacob, fast med kassler istället för kyckling. Den enkla anledningen, vi hade kassler och den billiga kycklingen på ica var slut.

Fredagen hade vi ytterliggare en mysig dag, eller ja, jag hade en mysigdag medan sambon åkt på någon magåkomma, trodde först det var magsjuka men så verkar fallet icke vara. Med andra ord har jag en ensam helg där jag tvingar han den där att ligga i sängen för annars bussar jag doktorn på honom. Och tro det eller ej så har han piggnat till av vilandet. Vem kunde ana det?

Gårdagen bjöd även på taccos med hemma bakta vetetortillas, riktigt gott om jag får säga det själv.

Idag har varit en stor dag för mig. Jag har, enda sedan jag kom hem 1 april, sökt sommarjobb. Måste ha ett sådannt nämligen. Har sammanlagt sökt lite över 40st (så till alla er som säger att det inte finns sommarjobb att få säger jag bullshit!). Idag var jag på min första arbetsintervju ever. Och den gick bra. Kändes skönt. Jobbet ger dock bara 3h arbete per dag samt vissa kvällar och kanske någon helg nu på våren. Jag som gärna jobbar mycket tyckte det var lite tråkigt men man kunde tydligen kompensera med 7 dagars arbetsvecka. Inte mig emot. Rutiner är ju bra har jag hört. Jobbet ligger även på cykelavstånd vilket är perfekt.

Ska dock antagligen på en intervju till i nästa vecka så vi får väl se. Men alla ni andra som söker sommarjobb, ligg på. Maila företag som inte lagt ut annonser, de vet ju inte att ni finns så hur ska de veta att de söker er? Sök på många olika ställen och var inte kräsna. Jag har inställningen att jag gärna gör vad som helst, bara det ger lön och sysselsättning för de lediga tre månaderna. Är ju nämligen en sådan där människa som inte kan gå sysslolös en hel sommar utan att få tuppjuck. Därför är jag ju även motiverad att ta tag i saker och se till att jag får ett jobb. För det är ju faktiskt något jag måste skaffa åt mig själv.

Nu ska jag slappa lite innan det är dags att göra våffelsmet och inviga våffeljärnet :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0