2011-04-12

Har precis kommit hem från intervjun. Den gick också bra så nu måste jag välja vart jag helst vill jobba och sen är sommarjobbet ordnat. Känns skönt att man ett hundra procent säkert kommer få jobba. Även om vi int snackar någon heltid här utan antingen tre timmar om dagen på onkel enkel eller fyra timmar om dagen på kivikshotell. Båda ställena verkar vara bra arbetsplatser så det blir svårt att välja. Tänkte ge mig själv tills imorgon och sedan ska jag ha bestämt mig.

Annars idag har jag inte något alls planerat. Ska laga Thailändskt när sambon kommer hem från skolan ikväll. Vi gjorde ju texmexgryta igår som blev god. Som vanligt när jag lämnas ensam med dosseringen blev det även alldeles för mycket. Fast det är ju bra, då räcker det till lunchlådorna. Hade dock beräknat att få 6 portioner att frysa in men tror att det slutade på 10 eller 11. Hoppas maten idag inte blir lika mycket för vi har inte burkar till mina massiva storkok ;p. Känns ändå bra när problemet är för mycket mat och inte för lite.

Sitter även och funderar på att bli fadder. Men har nog bestämt mig för att vänta med det tills jag hamnat på högskolan och vet hur min ekonomi där kommer se ut. Har ju inte tänkt ta några studielån, helst de första två pren iallafall. Borde klara det, särskilt om jag försöker jobba mycket på sommrarna och kanske kan skaffa ett helg och lov jobb på orten jag ska plugga. Får se, men det löser sig. I värsta fall får jag väl krypa till CSN och be om ett lån och det är ju inte hela världen.

Nu ska jag länsa skåpen på någon form av lunch och sedan ska jag nog krypa upp i soffan med en bra bok. Är inte direkt sugen på att gå ut i regnet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0