2011-04-18...2

Har redan börjat drömma om en ny resa till utlandet. Nästa gång vill jag nog dock helst bara resa med min sambo. Han har släktingar i Kanada så kanske blir det en resa dit de närmsta åren. Skulle vara så himla kul. KOllade lite på flygbiljetter på skoj sådär och insåg att vi kan flyga till Vancouver rätt billigt från Göteborg. Använde mig av reseguiden.se för att kolla priser och bokar vi i tid kan vi flyga tur och retur två personer för mellan 13000 och 17000. Inte jättefarligt men självklart inte svinbilligt heller. Sen måste vi dock resa vidare med färja till ön där Jonas farbror bor. Queen Charoltte tror jag att ön heter. Är ju alltid en fördel när man ska resa om man kan fixa boende hos någon man känner, eller någon bekant till en bekant. Couchsurfing verkar också vara ett vettigt alternativ för att lösa boendefrågan, nackdelen enligt mig är att man måste resa vidare efter bara ett par dagar. Jaja, än så länge är väl Kanada-resan bara på drömstadiet men idag har jag ju iallafall kollat så att den är genomförbar i frammtiden.

Har även insett att min bloggdesign suger och skulle vilja göra en egen ny men var så länge sedan jag knackade HTML att det kommer ta mig flera år att få till något vettigt så jag får väl se mig om efter en färdiggjord. Någon som vet var man kan leta?

Kommentarer

Postat av: Jonas

Du har ju en kunnig pojkvän som du kan fråga :)

2011-04-19 @ 08:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0