2011-04-23

Sicken påskafton det varit. Har precis kommit till ro i fotöljen efter en dag full av händelser. Vaknade relativt tidigt imorses, typ vid tjugo över åtta. Vi hade alla fått order av lillstrumpa att inte sova länge eftersom det alltid vankas påskäggsletning i min familj. Sist av alla kom dock hon upp, då var klockan typ halv tolv så det där med att sova länge är nog relativt. Innan hon kom upp hann jag iallafall tvätta en maskin samt kolla runt på datorn inför högskolestudier i höst. Jonas han även till och från stan och köpte cyckeldäck och slang.

Sen lagade jag min bil, skarvröret hade rostat hål på så den har låtit som en rallybil i ett par veckor nu. Lagade den faktiskt nästan själv och är oerhört stolt över detta. Putte bara sågade av avgasröret och så pekade han lite så att jag skulle veta vad jag skulle göra. Var ju ändå första gången jag rätta till detta fel. Nu är dock gamla Bettan (ja, bilen heter så) som ny. Topp skick skulle jag nästan våga säga.

Vid tre vankades det påsklunch hos mormor så där spenderades större delen av eftermiddagen. När vi väl kom hem därifrån så var det dags att hjälpa SysterYster med att byta däck på hennes bil, samt kolla in hur Jonas bytte cykeldäcket. Kan numera säga med 100% säkerhet att jag skulle kunna byta mina egna däck om jag fick punka och det käns bra.

Nu precis vek jag tvätten som jag tvättade imorses och nu är jag äntligen klar för idag. Fick även sms imorses om att det inte blir nått jobb på måndag trots allt, tråkigt men så är det ibland. Jag och Jonas beslöt dock att vi åker hem imorgon i vilket fall fast lite senare på eftermiddagen än planerat. Ska bli så skönt att komma hem. Känns som om jag inte varit där på hur länge som helst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0