2011-01-11

Dagarna gar och gar. Har gjort sa mycket. Kollade  pa fiskare imorses vid kl 5. Var skit trott och sa men det var mysigt. Mycket farsk fisk som saldes och koptes. Vi kollade dock bara och Andrea blev pasprungen av en ratta...inte lika mysigt.

Nu haller vi pa och forsoker leta boende i Goa tva natter men det gar sadar. Hittar inget alls faktiskt. Men det loser sig kanske.

Sen i 8 januari har vi mest drivit omkring. En dag var jag och Lisa pa sightseeing i Mumbai, Andrea var sjuk och fick ligga hemma. Vi fick se en strand, den var fin och full med manniskor som vilade i skuggan av ett trad. Sedan akte vi vidare till ett Jainist tempel dar en galen tant tog kort pa oss och vi kollade in hur det sag ut dar. Kandes ratt skumt att springa runt bland alla beende manniskor. Men tror det var okej med dem. Nasta stopp pa var tur tror jag var ett tempel som varken jag eller Lisa vet om vi hittade. Vi hittade ett tempel men tror inte det var ratt. Det var dock valdigt litet och inte sa mycket att se. Sen akte vi vidare till en moske som lag langst ut pa en pir. Var en lang varm promenad dit men vart det. Vi vagade dock inte ga in eftersom vi inte hade slojor. Sen akte vi och kollade pa ett tvatteri dar bla annat lakanen fran varat hotel tvattas. Svart att forklara vad som var maffigt med det men det var jatte mycket tvatt och massor med folk som bade bodde och arbetade dar. De hade parabol och jatte skruttiga hus. Skit skumt. Sista stoppet var Ghandis hus som nu mera ar ett museum med tre vaningar. Dar fanns bland annt tittskap med sener ur ghandis liv och bilder pa honom. Vi var aven inne i hans bibliotek. SysterYster hade varit avundsjuk.

Nu verkar boendet i Goa ha lost sig ocksa.

Vi har handlat mer klader ocksa. Min var dock dalig kvalitet sa jag har fatt laga men det gick. Jag prutade ocksa ner den, trodde jag skulle do men det gick och jag overlevde mitt forsta prutande. Fick ner det till 400 istallet for 650. Helt okej. Kopte aven ett par leggings till. De ar sjukt mjuka och bekvama.

Igar tog vi aven en promenad i ett lite slummigare omrade och kollade in en marknad dar.

Kolla in Lisas facebook sa kan ni se lite bilder pa oss.  Ska forsoka lana hennes dator och lagga upp lite bilder jag med. Far se... Nu lar det droja innan jag har tillgang till dator. Vet inte hur det kommer se ut i Goa.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0