2011-07-12

Nu är det 3 dagar kvar tills antagningsbeskedet från högskolan dimper ner. Jag har mycket funderingar på vad jag ska göra om jag inte kommer in och min senaste tanke är att åka och volentära någon stanns. Har hittat en organisation på Irland som jobbar med olika utvecklingsstörningar och man kan volentära som assistent i ett gruppboende där i ett år. Vore så inspirerande att göra något sådant. Vill ju till på köpet arbeta inom det området så vore också väldigt lärorikt. Men får se. Ett år är en lång tid att vara borta från hemma och allt och alla här. Vet inte men någon gång hoppas jag att det kan bli av man kan nämligen också göra kortare sessioner under sommaren om jag förstått det hela rätt. 2-4månader. Så skulle ju kunna göra det under ett sommaruppehåll ifall jag kommer in på högskolan också.

Andra planer ifall högskolan visar sig bli omöjlig är hänga med Jonas till Göteborg och försöka jobba där, kolla om någon folkis tar in ansökningar sent och göra något liknande det jag gjort i år eller kanske språk- eller au pair resa. Finns så mycket jag kan tänka mig så det är faktiskt inte hela världen om jag inte kommer in...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0