2011-07-18

Jag har alltid fått höra att trädgårdsmästarens trädgård är den som är sämst skött och idag kände jag att jag kunde relatera till detta påstående. Jobbar ju som städare/bäddare på Onkel Enkels pensionat och detta syns på städningen i min och Jonas lägenhet. Den har förvandlats från helt okej till dammråttornas paradis. Idag tog jag dock mig i kragen och städade över hallen, köket och vardagsrummet. Jonas har sagt att han tar sovrummet och toan imorgon.  Käns bra att ha det gjort. Jag upplever det dock väldigt svårt att orka städa hemma när jag städar hela förmiddagarna...

Har idag även fått en lägenhet i Karlstad så nu är det bara detaljerna som ska klaras av så är jag sedan student och boende i Karlstad. Ska till och med ha balkong :). Är dock lite orolig. Har ju inte möjlighet att åka och se på lägenheten så jag får skriva på kontrakt i blindo. Men det blir nog bra, om inte annat är det någonstans att hålla till medan man jagar efter något bättre. Tror dock jag kommer bli nöjd och vilja bo där alla mina 3,5år i Karlstad. Hoppas det i alla fall. Den jätte snälla tjejen sopm bor där nu har även lovat att skicka bilder i helgen som kommer så att jag kan få ett hum om hur det ser ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0