2011-06-08

Sista folkhöskoledagen och sista folkhögskolelektionen är idag avklarad. Lektionen, om den verkligen får kallas så, var jätte underligg. Vi fick alla varsin present av Jens, inget ätbart och inget man kunde ha någon som helst användning för. (Utom Andrea då som fick en lågenergilampa, för det tyckte Jens var passande) Jag fick en plast trumpet. Den ligger nu i min påse med kläder och saker som jag ska skänka bort så om någon väldigt gärna vill ha den så får man säga till snabbt innan den försvinner (alltså innan jag orkar bära ner kassen och skänka bort den till Röda Korset eller liknande).

Tur att dagen sedan blev bättre. Vi gjorde en utflykt till Sandhammaren och Löderups Strandbad. Ganska mysiga stränder men det blåste kallt. Tror dock att man kanske får ta sig ett dopp på någon av dessa någon gång i sommar för att känna att man badat i havet. Helt klart mysigt med utflykt även om bilresan lämnade övrigt att önska. Av någon anledning startades ett musikkrig mellan framsätet och baksätet. Vi i mittensätet (vi åkte en niosittsbuss) tyckte kriget var jobbigt och beslutade väldigt diktatoriskt att det var framsätet som fick välja musik. Något som ledde till sura miner och en del gnäll i baksätet. Vuxna människor alltså...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0