2011-06-27

Som jag skrev i mitt superkorta inlägg igår så hände en del saker under gårdagen som gjorde den väldigt intressant. Jag gjorde bland annat min första rabarberkräm någonsin samt bakade bröd. Men det var inte det som var det mest spännande.

Jag och Jonas beslöt oss för att vi skulle ta tillfället i akt och åka in till Malmö för att kolla på sufisk transmusik på Pildammsteatern. Bara det låter ju väldigt spännande i sig självt. När vi tagit oss från Tomelilla till Sjöbo och skulle hoppa på bussen där tillsammans med 15 andra resesugna människor så fick vi inte kliva på bussen för den var full. Trots att det gick av 5 personer fick ingen av oss komma på. Till på köpet var busschauffören otrevlig och kunde inte kolla om det var möjligt att skicka en ersättningsbuss till oss 15 strandade ressenärer utan han bara snäste av oss och körde iväg. Jaha, då var det bara till att ringa skånetrafikens kundtjänst som rådde oss att ta en taxi och sedan skicka in kvittona till dem för att få ersättning för denna resa. Sagt och gjort, en taxi fixades fram och vi kom till Lund i tid. Resan dit blev lite mer strapatsfylld och lite mer spännande.

Tillslut kom vi iallafall fram till Pildammsparken och kunde beskåda och lyssna till transmusiken. Jag blev inte helt frälst men det var klart roligare än att sitta i Tomelilla hela kvällen. Plusset är ju att konserten var gratis och att det gav mig och Jonas en anledning att ha pic-nic. Här kommer ett kort smakprov på vad vi fick uppleva.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0