2011-06-28

Nu har vi det varmt och skönt nere i Skåne. Synd att vi jobbar i skift för då blir inte ett besök på stranden att tänka på. Är ju inte så kul för någon av oss att sticka dit själv medan den andre jobbar. Men egentligen lider vi nog inte så mycket av det. Det är ju varmt och skönt bara att ta en prommenad eller liknande.

Idag på jobbet var det inget städande som skulle göras men jag fick skrubba potatisar till kvällens middag samt tryka dukar som skulle dekorera borden. Inget lätt jobb i den här värmen. Potatisskrubbningen var faktiskt helt okej, hade ju händerna i kallvatten. Det var skönt med svalkan. Stryka med ångstrykjärn i hettan är dock något jag inte rekomenderar. Var väldigt varmt.

Annars idag ska jag inte göra så mycket. Marinerar just nu ett kycklinglår som jag ska lägga in i ugnen när det är dags för middag. Annars är det en slappis dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0