2011-03-26

Nu har vi landat i Indien igen efter tva galna veckor i Bangladesh. Saknar redan Tanapara och lla trevliga manniskor man motte dar. Saknar aven att ha med mig Jens och hans bror Marcus som var valdigt trevlig. Men nu har vi bara 6 dagar kvar varav tva ar resdagar. Den ena, den 29de om man vill vara exact, sa reser vi med taget till Mumbai och den 1e ar det antligen dags att resa hem. Alltsa har vi fyra dagar vi faktiskt har kvar att spendera i Indien. Kanns lite sadar for man har anda sett det mesta och ar ganska trott pa det hela. Vill alltsa mest att tiden ka ga sa vi kan komma hem och barratta om allt vi varit med om.

Idag har varit en likadan dag som igar. Vi har vandrat runt i Jaipur. Kollade in Pink City som inte alls var Pink. Annars finns det inte sa mycket att gora har om man inte gilar museer, vilket jag inte gor. Men tiden ska nog ga anda.

I forrgar var vi i Agra och kollade in Taj Mahal. Det var fint men lite overecklamerat. Blev inte alls sa imponerad som jag hoppats. Men klart vart ett besok om man ar i Indien.

Sista dagarna i Bangladesh var vi i Dhaka och kollade in nagan hamn och varldens mest tatbefolkade gata. Var ganska mycket folk. Vi satt aven i bilko i 3,5h och besokte ett stalle som hette nordic club. Det var ganska vidrigt. Massa vasterlanningar som super och lever lyx, finansierat av SIDA ar det ocksa. Hemskt tycker jag! Holl pa att inte komma in pga att Santos, som vi hade med oss, ar fran bangladesh och inte norden. Helt sjukt. Men intressant att se den sidan av bistandet ocksa.

Nu ska jag ga till hotelet och vanta pa att det ska bli dags for middag och sen ska vi se melodifestivalen finalen sa nu ksa vi antligen fa veta vem som gick vidare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0