2011-05-05

Så, nu har bloggen fått lite nya färger. det får liksom duga så länge. Tror att Jonas kommer ta sig tiden och hjälpa mig mer senare. Han är ganska toppen den där. Just nu har han en del att göra för egen del så än få det duga så här.

Idag har jag en självstudiedag vilket har inneburit att jag skrivit lite och stickat massor. Mitt garn till halsduken tog slut och affären som säljer det garnet var inte öppen så jag gick till Bo-Ohlssons för att köpa garn till en tröja. Har även påbörjat den, ska se om jag får ihop den. Är inte så bra på att sticka efter mönster men jag övar.

Har idag även väntat på vaktis hela dagen för han skulle kolla på våran dusch som vi har fått eventuellt mögel i. Vi vet liksom inte säkert och det vore skönt att få det kollat, men han har inte dykt upp.

Den sista stora grejen jag gjort idag är kakor. Ville göra något drömliknande men inte helt vanliga drömmar. Jag gjorde helt enkelt drömmar efter sju sorters kakor's recept fast istället för 2tsk vaniljsocker tog jag 3tsk kako och lite hackade hasselnötter efter behag. Blev mycket gott kan jag meddela. Dock flöt kakorna inte ut på samma sätt som drömmar brukar göra så de fick en lite bulligare form. Jaja, goda är de och det var det som var huvudsaken.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0