2011-05-09

Jag vet inte vad det är just nu, men är inte riktigt på humör. Kan det bero på tristessen man kan känna när man varit ute och rest länge och sedan när man kommer hem verkar allt lite färglöst för att allt är sig likt? Eller kan det ha med att göra att skolan lider mot sitt slut och att alla uppgifter känns lite meningslösa? Eller kan det vara så att det är lite påfrestande att inte veta var i Sverige man kommer bo nästa år eller vad man kommer göra, inte heller kunna leta efter en lägenhet och vetskapen om att man inte kommer kunna göra det förens en månad innan man behöver ha ett boende fixat? Kan det vara en kombo av tre onda ting?

Allt jag vet är att jag bara väntar på att skolan ska ta slut så att jag kan komma igång och jobba. Jag gillar ju verkligen att jobba och känna att jag gör nytta samtidigt som jag får pengar jag verkligen förtjänat. Att jag i år igen har lyckats skaffa ett jobb där jag verkligen tror att jag kommer trivas är ju bara plus i kanten. Längtar även till helgen om två veckor när jag ska åka bort från Tomelilla ett tag och vara hos min mamma ett par dagar. Ska bli toppen att på lördagen fira min födelsedag och på söndagen fira min lillasysters konfirmation. Känns verkligen toppen. Men allt sånt där ligger i framtiden och idag känns nuet lite hopplöst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0