2011-05-29

Mors dag. Firar ju, precis som farsdag, inte denna högtid. Älskar mina mammor lika mycket varje dag hela året runt. Tycker mest att morsdag är kommersiell skit till för att vi ska köpa presenter till våra mammor och spendera pengar i ett redan extremt konsumerande samhälle. Som sagt betyder inte detta att jag inte älskar mina mammor.

Ni som följer min blogg kanske vet att jag på farsdag skrev om hur mycket jag älskar min extra pappa (http://annawesterdahl.blogg.se/2010/november/2010-11-15.html). För även om jag inte köper presenter till mina föräldrar på fars- respektive morsdag så vill jag gärna att mina föräldrar ska veta hur mycket de betyder för mig och tar därför tillfället i akt att tala om detta för dem på dagar som dessa. Idag är det då mammornas tur.

Som ni säkert märkt skriver jag mammor i plural för jag har ju faktiskt två, minst. Den ena biologisk som jag inte vet var jag skulle göra utan. Hon finns där för mig jämt och jag ringer ofta, ibland kanske oftare än jag borde, för att vräka ur mig både det ena och det andra som jag inte kan säga till någan annan. Hennes liv har inte alltid varit lätt och inte allt för sällan på grund av mig eller någon av mina syskon. Hon oroar sig och älskar oss alla med hull och hår. Vad vi än gör.

Min andra mamma är ju då min pappas andra fru. Hon är toppen och även om vi inte ses och hörs så ofta nu för tiden så vet jag att hon finns där. Jag vet heller inte hur jag skulle överlevt tonåren utan henne. Möjligheten att komma bort från hemmet och Tidaholm ibland gjorde tonåren uthärdlig och hjälpte mig att överleva högstadiet. Jag tror inte hon vet hur mycket hon gjort för mig genom att bara finnas där med öppna armar utan att döma. så himla toppen.

Grattis på mors dag hörni. Älskar er otroligt mycket!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0