Efter en toppen helg...

...är jag nu ensam hemma igen. Och en toppen helg har det sannerligen varit. Fullspäckad med roligheter. Därför är det ganska skönt att ha en lugn hemmakväll idag innan skolan imorgon och ytterliggare en vecka med plugg.

I fredags kom Jonas och vi var på födelsedagsfest. Hade skit kul och var så där super seg på lördagen. Sov länge och fick frukost på söngen, lyxigt. Fick även hjälp att göra matlådor i form av enchiladas. Mycket gott. Ett snabbis besök hos Sanna och Timmy hanns också med innan dagen avslutades med Veronica Maggio konsert på Nöjesfabriken. Riktigt bra konsert. Tyvärr är jag inte så inlyssnad på Maggio men hon var grym live och hadde det inte varit för att jag ansåg mig behöva min tår så hade jag stått längst fram hela tiden. Tyvärr var det mer eller mindre slagsmål om de platserna i vanlig ordning så jag och Jonas valde att ställa oss lite längre bak på några soffor vilket gjorde att vi såg betydligt bättre.

Idag har varit en ganska lugn dag som mest bestått av matlagning. Fler matlådor gjordes. Det är så mycket roligare att förbereda månadens mat när Jonas är här så jag passar på att tvinga honom att hjälpa mig. Idag gjorde Jonas pizzor och jag böngryta. Inte fy skam det heller vill jag meddela. Får verkligen toppen mat denna månaden.

Nu har Jonas dock åkt och jag ska boka in lite träningspass för den kommande veckan innan jag ska gotta mig i Boston Public och stickning. Läsningen och förberedelserna inför föreläsningen imorogn är nämligen redan klara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0