Boktips 2

Min typ brorsa
Titel: Min typ brorsa
Författare: Johanna Lindbäck

Ytterliggare en bok i ungdomskategorin. Denna bok läste jag mitt i natten på ett tåg mot Kiruna samt under trötta mornar efter att ha varit på festival. När jag läste boken insåg jag för första gången att jag verkligen vuxit ifrån tonårsförälskelserna i bokform. Denna bok handlar nämligen inte om annat än tonårinar som blir kära i personer de inte borde bli kära i. Jag kan lätt identifiera mig med familjesituationen som titeln antyder, brorsan som inte är en brorsa utan någon som flyttar in samtidigt som mammas nya kille. Jag har dock aldrig haft några romantiska känslor för min typ brorsa, han är trots allt typ 10 år äldre än mig. Men i denna boken lyfts problematiken kring denna familjebildning och det intreserar mig. Så du där ute som läser detta och som är 15år gammal, läs boken, den har endå lite djup att erbjuda.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0