The dark days are over

Har haft en minst sagt turbulent helg och den lägger vi bakom oss och blickar framåt. Kan sammanfatta den med att det inte är lätt att vara särbos med långdistans.

Den nya veckan bjuder på en massa pluggande. Har några böcker att läsa och idag kom instuderingsfrågorna till tentan upp så det är bara att köra igång. På fredag är det även dags att göra intervjuer med barn så att jag kan börja skriva på den inlämningen, 4 sidor om barns syn på att läsa. Ska bli roligt men det är mycket arbete. Har även en läslogg att skriva över några kapitel som jag sedan ska kunna återberätta på ett seminarium. sen är det ju även den förbaskade grammatiken som måste pluggas. Ska ha seminarium om kreativ grammatik och jag kan säga att det skrämmer skiten ur mig. Jag är verkligen inte bra på grammatik. Kan typ inte ordklasserna ordentlig och jag förstår ju inte språkreglerna med alla sina undantag. Massa jobb de närmsta veckorna alltså. Kul. Behöver ta tag i och plannera upp det här om jag inte ska bli stressad tror jag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0