Flytt

Nu börjar det närma sig en flytt igen. Jag ska flytta till en större lägenhet med en kompis och det är rena djungeln att öfrsöka få ihop det. Idag är det försäkringen som åker på ett försök. Det visar sig dock svårare än jag tänkt. Trodde bara det var att säga "Hej, vi ska flytta ihop och vi vill ha en hemförsäkring." Så enkelt är det dock inte. Nej nej, för vi är ju inte riktiga sambos utan vänner som ska bo ihop så då får man inte ha samma hemförsäkring utan man ska ha olika. Jag måste alltså ha en och hon en, för samma hem. Helt knasigt men så är det. Blir väl bara till att svälja det och vara nöjd. Försäkringsbolaget är väldigt hjälpsamma i alla fall, för jag fattar ju inget av det här men de förklarar och förklarar. Nu måste jag skriva ett tack-mail så de förstår att jag uppskattar tiden. sen får det räcka med flytt för idag, skjuter verkligen på packandet här...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0