Pyssel och plugg

I går satte jag mig på tåget ner till Göteborg för en lång weekend. Är så lyxigt att få spendera så mycket tid med någon man tycker mycket om och eftersom han inom några månader flyttar långt bort så får man passa på. Tyvärr blev min studiegrupp lidande av min resa, vilket inte känns helt okej. Till mitt fösvar kan jag dock säga att jag inte visste att vi skulle ha ett grupparbete klart på tisdag när jag bokade resan eftersom den informationen kom sent. Som tur är så är min grupp ganska förstående och jag försöker dra mitt strå till stacken fast på avstånd. Så imorgon ska jag fixa med rekvisita och kråkmask. Kommer bli en toppen redovisning och gruppen hade gjort ett toppen arbete idag.
 
Mer idag så har jag börjat fundera kring min undersökning och således börjat nörda in mig helt på algebra på lågstadiet. Tycker de tär spännandne hur något så abstrakt och svårt som ekvationer kan göras om till konkret material och så vips kan 6åringar lösa uppgifterna. Verkligen häftigt och om jag får till det bra så kommer undersökningen bli hur bra som helst.
 
Annars har dagen ägnats åt julklappar och andra hemligheter så inget jag kna delge men bra kommer det bli!
 
Min kråkmasksprototyp

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0