Hej mitt vinterland

Nu var det ett tag sen jag gjorde en update. Kan ju ha med att göra att jag har så sjukt mycket att göra för tillfället. Började min VFU (verksamhetsförlagda utbildning, eller praktik som det också kallas) i måndags så i dagsläget spenderar jag 8h om dan på en skola och ca 1h om dagen på en buss. Detta lämnar väldigt lite tid över till att skriva VFU-uppgifter, läsa kvällskurs, träna och ha ett fungerande socialt liv. Att skriva blogg hamnar i bakgrunden. Nytt för mig är även att jag kommer börja engagera mig i Lärarförbundet Student Karlstad nu under den här terminen. Jag är mycket förväntansfull och tycker att det ska bli jätteroligt.
 
Idag på praktiken är det viktigt att klä sig varmt. Därför sitter jag nu här i långkalsonger, långärmad t-shirt, tjocktröja, dubbla strumpor och panband. I hallen ligger mjukisarna och raggsockarna samt jacka och överdragsbyxor. Idag ska vi nämligen ha friluftsdag. WOHO :D. Jag ska få vara med och åka pulka. Kommer nog bli toppen och om inte annat så har jag packat med en massäck. En dag kan väl inte bli misslyckad om en har fika med sig?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0