2011-08-15

Då vart den sista ensama kvällen för den här sommaren påbörjad. Jonas är på personalfest så idag är jag chaufför. Detta innebär att om jag har tråkigt kan jag inte gå och lägga mig utan måste vara vaken tills han ska hämtas. Så snäll är jag.

Dagen har varit både bra och dålig. Skulle ringa och dubbelkolla att min bokning av envägssläp i Ystad var som den skulle och det visade sig att de inte alls skulle få in ett släp som jag ville ha till på torsdag som de sagt att de skulle. Jaha, så tre dagar innan flytt vart man utan släp tänkte jag och kände hur paniken började stiga. Min sambo, blivande särbo, är dock lugnet själv och ringde alla envägssläpsuthyrare i skåne tills han fick tag i ett släp i Malmö som nu är bokat. Hoppas dock på att det ska komma in ett till Simrishamn eftersom det ligger lite närmare. Men nu är vi i alla fall inte helt utan släp vilket är otroligt skönt. Resten av dagen har gått åt till att packa och tejpa upp släpets konturer på golvet i köket för att kunna testa så att allt kommer få plats. Verkar lovande så här långt. Jag vill bara att den här flytten ska vara över nu...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0