Godisbak

Idag har jag bakat två sorters godis med mycket goda resultat. Det ena var Ljuvlig fudge som inte blev fudge utan håra karameller i mitt fall. Min termometer fungerar uppenbarligen inte som den ska men denna godis gör inget om den bli kokt för mycket kan jag lova. Mycket gott resultat. Jag gjorde även smörtoffee som innehåller:

50g smör
6dl rårörsocker
1,5dl vatten

Det var hur lätt som helst att göra. Man bara smälter smör och socker i vatten långsamt. Sedan låter man det koka upp och kokar under lock i ca 3min. Efter det är det bara låta smeten bli ungefär 132 grader varm innan man häller den i en form klädd med smörpapper. Ut med formen på balkongen en stund och sen delar man massan i lagom stora bitar. Ut på balkongen igen för att kyla färdigt och sedan slår man in godisarna i papper. KLART!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0