Blekfisen klarar sig själv

Idag har varit en riktig softis idag när jag mest roat mig själv med att ligga vid poolen och läsa. Ganska skönt har det varit men lite sämre väder idag, om man nu kan kalla 30grader varmt och soligt med några moln för sämre.

Det är en sådan kontrast att turista här jämfört med Indien som jag besökte för ett år sedan. Allt det där vi läste om bad tourism i kursen global sociology kan jag finna på playa del ingles. De som jobbar här pratar ofta inte engelska utan de språken som turisterna pratar. Gatskyltarna är skrivna på spanska, engelska och svenska. Det finns restauranger med norsk mat och med holländsk mat och all annan mat i världen förutom spansk. Känns helt absurt...

Jag ska göra er alla lite besvikna och meddela att ni får vänta på bilder från resan tills jag är i Göteborg efter den 15januari. Så kan det vara.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0