Shout it out loud

Denna vecka har varit en ementionell berg-och-dal bana kan en säga. Vet inte om ni hängt med i mediasverige i veckan men denna artikel gjorde mig väldigt arg för ett par dagar sedan:
http://www.politism.se/genusfolket/tjejer-behover-kott-for-att-bli-snygga/
Hur tänkte de där liksom? Först och främst, det är inte tjejers jobb att bli snygga, och en blir inte snygg på grund av vad en äter. Sen, hur tänker LRF när de uttalar sig så här? Är det någon som sett eller hört att de gått ut och kommenterat händelen? Jag tänker mig något i stil med "Detta är en åsikt från en enskild individ och inget som LRF står bakom". Inte för att de gör uttalandet mer okej uta för att det är brukligt i sådanna här sammanhang.
 
Sen har det ju varit mycket prat om OS i Ryssland. Såg ni inte uppdrag granskning i onsdags så kan jag rekomendera att se det i efterhand. Ni hittar det här:
http://www.svtplay.se/uppdrag-granskning
Jag visste ärligt talat inte om jag skulle kunna låta bli att gråta. Det är vedervärdigt hur det har gått till under OS bygget och vad människor fått utstå. Jag är mållös.
 
Utöver dessa två mediahändelser så har jag i skolan stött på en föreläsare som inte kunde ta kritik och som jag råkade i luven på samt så har jag fått min nya fina telefon, en fair phone och den har strulat massa. Som ni ser har jag haft en massa saker att vara upprörd över i veckan. Hoppas på en lugn och skön helg. Avslappning ör vad jag behöver.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0