2011-06-03

Trött i fötter. Trött i huvud. Trött i ögonlock. Helt enkelt så är jag helt slut men oj vilken underbar dag jag har haft. Vaknade tidigt, redan klockan sju, för då singde sambons alarm. Helt klart en nackdel med att bo ihop med någon som man även delar sovrum med. Särskilt om denna någon inte ens ska gå upp när alarmet ringer utan bara glömt stänga av det. Morr! Jag kan leva med att bli väckt av en vettig orsak som, han ska till jobbet eller han ska till skolan. Han har glömt alarmet är ingen giltig ursäkt att väcka någon klockan sju en ledigdag. Jag förält honom dock ganska snabbt.

Gick upp vid åtta för att hinna äta frukost, kolla nyheterna och packa handväskan för resan till Malmö. Btw, är det inte knasigt hela den här grejen med gurkorna. Stackars spanska gurkodlare(tror att de var gurkodlare, eller så plockade de bara gurkorna åt någon anna, är inte helt säker) som fick stå i TV och äta sina gurkor för att världen ska tro på att gurkorna inte är farliga. Som att man inte  skulle kunna muta de stackars gurkodlarna (jag väljer att kalla dem så) för att de ska genomföra detta. Som att världen kommer lite mer på dem för att några kvinnor framträder i TV och äter gurkor. Särskilt som en av kvinnorna ser högst obekväm ut vilket man skulle kunna tolka som att hon inte vill äta sin gurka alls. Jaja, jag hoppas att man ska kunna lösa den här gurkfejden mellan Tyskland och Spanien snabbt och smärtfritt. Någon som har koll på hur mycket Spanien vill/har stämma/stämt TYskland på?

Back to my day, Tog 9.45 tåget till Malmö och påbörjade vår jagt på svarta byxor till Jonas och en kofta, en t-shirt, avlånga bakformar, elvisp och solglasögon till mig. Blev en grå kofta (199kr) från HM, en gul t-shirt (149kr) med en cyklande fågel på från Carlings och en turkos tröja (209kr) (frk.) från Åhlens för min del. Hittade en t-shirt på t-shirt store som jag ville ha också men tyckte absolut att 299kr för en t-shirt var alldeles för mycket. Jonas köpte ett par svarta byxor (299kr) och ett par röda (299kr) på Zara. Ingen dålig shopping dag med andra ord.

Mat käkade vi på Falafel no.1 vid Möllevångstorget. Var sjukt god vitlökssås där och jag fick massa pommes, kyckling och sallad för mina 55kr. Personalen var supertrevlig vilket gjorde att stället var klart värt ett besök.

Nu ska jag bara vila hela kvällen. Kanske knäcka min sista cider och njuta av att vara ledig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0