2011-06-15

Hemma. Underbara känsla av att vara i sitt eget och ta hand om sig själv igen. Nu är vi lediga jag och sambon ett par dagar, förutom vissa strödagar, innan jobben tar fart på allvar. Mitt börjar den 27 tror jag och Jonas den 1juli. Sen är det jobb hela sommaren fram till slutet av augusti. Skönt skönt. ina pengar blir det, dock inte så mycket kvar efter att skatten är dragen och hyran betald. Men lite ska jag väl kunna sätta undan och leva på också.

Idag har i alla fall varit en resornas dag. Började resan från Tidaholm vid 7 på morgonen. Tog tåget från Falköping vid 9 och kom iväg från Göteborg vid 11.30. Hemma i Tomelilla landade vi vid 15.10, en hel timme tidigare än vad jag räknade med eftersom SJ inte var det minsta försenade idag. För er som inte vet det så har jag en liten förälskelse i SJ efter min Indienresa. Tycker att företaget är toppen och att allt är underbart. Den känslan kommer väl gå över i vinter när jag antagligen ska pendla mellan Göteborg och Karlstad om jag kommer in där. Men just nu fullkomligt älskar jag SJ och planerar att skriva ett trevlig mail till dem och tala om allt bra jag tycker att de gör. Tror nämligen inte de får höra så mycket positivt och om de ska fortsätta med sitt underbara arbete så kan de behövas uppmuntran också. Men det får vänta tills imorgon. Nu ska nämligen jag och sambon avsluta vad vi började med på tåget. Titta på Moulin Rouge, jag har nämligen aldrig sett den förut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0