2011-05-10

Idag kändes livet lite bättre, allt känns dock fortfarande ganska ovärt och jag vill mest vara klar med det här nu. Det är som att huvudet redan har gått vidare i livet utan att jag faktiskt vet vad jag ska göra här näst.

Dagen har fördrivits med info om hur man ska gå tillväga om man vill göra en poster för att ta 7,5 högskolepoäng till och på så sätt avsluta den 15hp stora kursen global sociology. Vet inte hur jag ska göra. Känns så ovärt för jag kommer inte kunna använda den uppsats jag skriver till Jens eftersom den inte har någon koppling till det vi har läst om. Alltså skulle jag behöva göra min poster om något helt annat som har med min resa och göra, vilket skulle kunna vara kul men har knappt en månad på mig och i så fall ska jag göra två stora grejer om två olika saker. Egentligen inte så farligt men lägger man då till min omotivation så är det ju som hittat för att jag ska skita i att ta de sista poängen. Behöver ju inte ens kursen för det jag vill plugga till. Som lärare läser du inte global sociologi så jag kan inte tillgodoräkna mig de poängen heller. Får se hur jag gör, får jag tråkigt en stund så är ju möjligheten stor att jag faktiskt tar tag i det trots allt.

Annars idag har jag pusslat lite med min fältarbetsuppsats men word krånglade så jag blev arg och gav upp efter en stund. Har dock typ fått fason på resultatdelen tycker jag och har kommit ganska långt med min introduktion. Ligger alltså i fas med planneringen. Den säger ju nämligen att introduktionen ska vara klar denna veckan och det kommer den nog att bli om inte Jens har massa han tycker är fel imorgon när vi har handledning.

Jag har även grejat med en hemlis samt bokat en tid till den sista vaccinationssprutan på länge hoppas jag. Tänkte ta den tredje twinrixsprutan nämligen så jag har skydd i 30år eller vad det nu är. Kan ju vara värt så man slipper ta dem allihop igen om man ska resa inom de 30åren. Så nästa torsdag ska det giftet sprutas in i mig. Underbart!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0