Putte i Parken

När jag varit hemma från Kiruna i mindre än 24 timmar var det dags att påbörja mitt arbete som funktionär på Putte i Parken 2012. Mitt arbetsområde skulle vara säkerhet, scen och backstage. Med andra ord, lilla jag skulle stå framför artister och titta så publiken hade det bra, eller så skulle jag stå bakom scenen och kolla så artisterna fick vara ifred för obehöriga besökare. Inte världens roligaste jobb men inte det tråkigaste heller. Vissa pass var det bara långt tråkigt och hopplöst. Andra pass kunde jag glädjas åt att jag fick höra artisterna på scenen hela tiden och i vissa fall kunde jag även se showen. De sena arbetspassen gick, för mig, mest ut på att vakta grindar ingen ville igenom eller scener som ingen spelade på etersom jag anses lite för kort för att stå i diket framför scenen när de största banden spelar. Jag kan förstå det, om man inte ser längre än första raden i publikhavet och det är publiken man ska hålla koll på kan det ju bli farligt.

Jag rekomenderar starkt alla som inte har råd att betala 1700kr för biljett till Putte i Parken nästa år att söka som funktionär. Arbetspassen är inte övermäktigt långa, ca.  8h så vanlig arbetsdag, och man jobbar "bara" 3 av 4 dagar vilket är ett plus. Arbetsledarna är också trevliga, de flesta, de som inte tror att man inte klarar av något som kräver muskelstyrka bara för att man är tjej. Dem vill man slå på för man blir så frustrerad...



Kommentarer

Postat av: Anna

Får man betalt? :)

2013-05-10 @ 22:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0