Då var det ju det här med indelning...

Jag blir lika upprörd och trött varje gång jag hör de där indelningarna av människor i olika grupper. Att säga muslim på ett nedvärderande sätt. Att sätta en stämpel på någon baserat på en persons yttre, baserat på bilologi och släktförhållanden. Sen, när jag varit upprörd ett tag och jag tar mig en funderare så undrar jag om man inte går miste om massor för att man dömer ut människor på förhand. För att inte tala om alla människor man förolämpar eftersom man glömmer att de kan höra till en såndär grupp fast utan att se ut att höra dit. Jag menar seriöst, hur ser en muslim ut? Är inte islam en religion som vem som helst kan tillhöra eller har jag missat nått väsentligt här? Finns det en klädkod för att få vara homosexuell? Är den klädkoden samma om man är bisexuell eller är det skillnad? Vem bestämde vika utseende krav som finns för de olika grupperna? När blev utseendet viktigare än hur man är som människa? Nej vet ni va, är det såhär gruppindelningen ska gå till är jag inte med. Här med utropar jag mig till världsmedborgare av rasen människa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0