Vi färdas en enda gång genom denna värld, och de tillfällen man försummar kommer aldrig tillbaka

Nu på morgonen har jag läst ut Nelson Mandela - Samtal med mig själv som jag köpte på bokrean i år. Den var inte lika inspirerande som jag hoppats men definitivt läsvärd. Många fina citat och tankar från Nelson Mandela, efter att ha läst den får en en helt annan bild av honom. Jag har gått lite för att se honom som en hjälte i stil med Stålmannen till att få lite emr insikt i männsikan med sjukdomar och ångest och ilska och kärlek och uppoffringar. På ett sätt är det fint att få en glimt av människan bakom det offentliga men å andra sidan spricker bilden av hjältesagan. Men det jag tar med mig från boken är att om en helt vanlig människa en gång lyckades åstadkomma det som Nelson Mandela gjorde så kan det hända igen. Förhoppningsvis är det en positiv förändring som väntar.
 
Jag rekomenderar definitivt andra att läsa denna bok. Att tänka på är dock att det inte är en lättläst bok utan det tar tid och eftertanke för att ta sig igenom den, så se till att du har tid när du börjar.

Kommentarer

Postat av: mor

Jag lånar den gärna & läser den i sommar

Svar: Det går bra det :)
Anna Westerdahl

2014-03-21 @ 18:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0