2010-12-07

Pain and alot of pain. Eller ja, lite ömmande iallafall. Har sådär lagom ont efter vaccineringen igår. Vänsterarmen går knappt att lyfta till en 90 gradig vinkel vilket gör vardagssysslor väldigt intressanta. Man vet inte hur mycket man använder en arm förrens det inte riktigt fungerar att använda längre. Högerarmen är, som tur är, bara lite öm. verkar inte få någon feber den här gången iallafall.

Idag har både jag och sambon hemma studier vilket leder till en del små trevliga problem. Typ vem får sitta vid skrivbordet och vem är förpassad till köket? Kan meddela att jag vann kampen om skrivbordet eftersom jag trots allt ska gå till skolan vid 11 för att få handledning och sedan käka lunch med klasskamraterna, alla två. å blir skrivbordet ledigt och sambon kan ta det hela långa eftermiddagen. Bra med kompromisser ;p.

Arbetet jag ska jobba på idag är ett förarbete till fältstudien jag ska göra i Varanasi i Indien från den 6 februari till den 6 mars. Jag ska där gå en kurs i konsten att spela tablas, en indisk trumma. Min uppgift nu är att skriva tre A4 om tablas, min frågeställning (antar jag), metoden jag tänkt använda, min plan B om saker går snett och mitt förväntade resultat på frågeställningen. Tre A4, till allt det där. Jag kommer aldrig få plats. Än så länge har jag dock googlat runt lite och läst olika fakta om hur tablas är uppbyggda och om tabla "alfabetet" som man ska lära sig för att lära sig att spela. I eftermiddag tänkte jag börja skriva lite samt kanske läsa in mig på tablans uppkomst och var den finns mest. Om jag kan få svar på några Varför så vore det bra också. Typ varför måste man lära sig att säga ljuden innan man kan spela dem? Varför är de två trummorna i paret gjorda av olika material? Varför kom man på att man skulle ha en svart prick på skinnet för att få ett klock-liknande ljud? Någon som har några svar så kan man ju höra av sig ;p.

Nu är det dock alldeles strax dags att bege sig mot skolan för handledning. Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0