2010-12-13...2

Nu har jag precis stängt av TV'n efter dagens avsnitt av "Ung och Bortskämd". Mår bara dåligt när jag ser den serien så vet inte varför jag fortsätter att kolla. Blir väl beroende av att hoppas på förbättring. Från början var jag mest irriterad på ungdomarna i denna serie. Jag menar, här har man ett gäng i min ålder och äldre som inte har en aning om hur man tar hand om sig själva. Hur gick det till? Hur kan föräldrar tillåtas göra så fel? Hur hade dessa ungdomar det med hemkunskap? Jag blir riktigt mörkrädd när jag inser att det kan vara så illa. Min hopplösa sambo hamnar i mycket bättre dager efter en dos av de där ungdomarna så jag tror han vill att jag fortsätter att titta också.

Som jag sa så var det ungdomarna i sig som irriterade mig från början, nu är det dock föräldrarna. Jag menar av tre som borde varit nominerade för utröstning idag var det en som faktiskt var det. Av de tre som BORDE varit nominerade åkte ingen ut. Hur tänker man när man nominerar den ende av dem som faktiskt skulle klara sig ute i verkligheten. Jag blir så trött på föräldrar som inte kan se sina barns fel och brister.

Jag skänker även en tacksam tanke till mina föräldrar, alla fyra, för att de förberätt mig väl för att ta hand om mig själv. Plus att om det krisar, de få gånger det händer, så har de råd och hjälp att komma med. Hoppas verkligen att jag en dag kan bli en lika bra förälder som de, så att mina barn också klarar sig själva ute i vida världen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0