2010-11-22

Hurra för svenska system och subvention av preventivmedel för ungdommar. Var precis nere på apoteket för att införskaffa p-piller. Blev där upplyst om att om man är skriven i Skåne får man gratis preventivmedel tills man fyller 20, visst är det toppen. Dock visade det sig att detta inte gällde mig, trots att jag är skriven i skåne. Varför kan man fråga sig, jo för mitt recept är skrivet i Tidaholm. Inget att göra åt det. Men i Tidaholm är det också ganska bra, där är pillren subventionerade för alla ungdomar. Det är ju okej. Ett paket för tre månader går alltså på 25kr vilket jag kan leva med. Men detta gäller inte om man bor i skåne och behöver ta ut pillren här. Nej, nej, varför samköra systemen lite så att subventionerna faktiskt funkar för ungdomar överallt. Så idag fick jag betala 96kr på grund av att jag inte har fattat att jag borde gått till en barnmorska här i Skåne trots att jag har ett fullt fungerande recept från en barnmorska i Tidaholm. Alternativt att jag borde plockat ut mer piller när jag var hemma på höstlovet. Bra jobbat hörni, verkligen genomtänkt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0