2010-09-21

Är hemma och relativt välbehållen efter en natt i skogen. Har inte sovit ordentligt och ätit ordentligt först idag men jag har haft ganska kul och det var iallafall lite mysigt. Skeda upp sig i ett vindskydd är bättre än det låter. Trots regn under hela gårdagen så höll de flesta folkhögskolestudenter modet uppe det var bara när mat-bristen blev för stor som humöret dalade. Detta råddes det dock bot på med en räddningsgrupp bestående av två elever och en lärare som begav sig till Sjöbo och Netto för inhandling av proviant. Natten var kall och sovplatsen hård vilket gav en dålig sömn.

Dagen har varit lite bättre. Solen har lyst. Jag har planterat ett träd. Vi fick tinad mat. Enda tråkigheterna var bristen på kartkunskap som ledde till en långprommenad och att mitt godis tog slut (inte pga mig ska tilläggas). Detta är ju trots allt inga stora missöden så jag skulle ge dagen betyget godkänt. Är dock mycket glad över att vara hemma och över att jag kommer få sova i sin egen säng som är mjuk, varm och innomhus i natt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0