2010-09-22

Dagens tecken har varit ekologiskt och rättvisemärkt. Har haft temadag om detta ämne och känner mig nu inspirerad att förändra världen. Antagligen, och tyvärr, så återgår mitt shoppande till det normala. Hittills har jag aldrig lyckats hålla mig till de miljövänliga och rättvisa varorna eftersom de ofta är dyrare än alternativen. Egentligen är det ju inte klokt att man prioriterar ett par kronor över människors välbefinnadne men sådan är situationen just nu. Ekonomin håller inte helt för allt jag vill åstakomma.

Vi pratade dock om att göra något nu när SD haft ett så bra val. Eventuellt någon form av "fika för jämlikheten"-kampanj eller något. Hoppas att detta projekt faktiskt blir av och inte rinner ut i sanden som så mycket brukar göra. Vore skönt att göra något som visar att vi inte stödjer förtryck eller ojämlikhet. Något som visar att vi inte är etiketterna som sätts på oss utan att vi alla i grund och botten är samma sak: Människor!

Jag gillar olika!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0