2011-04-13...2

Hemma igen efter min shopping dag som jag måste säga blev ganska lyckad. Hittade inte så mycket i klädväg, tyvärr hittar jag inte så bra i Malmö, eller någon annan stad i världen heller för den delen, så jag höll mig ganska nära centralstationen hela tiden och där hittade jag mest dyring affärer, Lindx, H&M och Åhlens. Fick tag i de välbehövda trosorna. Ett par ekologiska till och med. Känns bra. Men annars hittade jag inte mycket som satt som det skulle. Eftersom jag inte är i ett stort behov av kläder var detta inget som tyngde mig nämnvärt.

Skor blev det i alla fall. Nya iläggssulor också, något jag behövde mer än själva skorna. Har ett par gamla stinkande iläggssulor som min pappa köpt till mig och eftersom han varit död i 5 år så säger det ju någonting om fräshheten på sulorna. De nya skorna råkade bli två par basketkängor. Gillar modellen och på skopunkten har de ju så trevliga erbjudanden som gör att om man köper två par betalar man para för ett och ett halvt. Jag gillart. Dessa färger blev det.

bilder från http://www.skopunkten.com
Bild från http://www.skopunkten.com

Annars förgyldes min dag med samtal med läkare utan gränser och greenpeace. Gillar inte alltid försäljare eller informatörer som stannar än på stan men de två som stannade mig idag var trevliga, informativa och inte pushiga. Något som resulterade i att jag åtminstonde blev intresserad av att kolla upp lite mer vad de jobbar med och hur man kan hjälpa dem.

Nu kom min sambo hem också och såg lessen ut. En fågel har nämligen bajsat på honom. Stackarn, bäst jag tar hand om honom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0