2011-04-25

Ibland undrar jag vart mina dagar tar vägen. Käns som om jag inte gjort något alls men ändå är klockan kvart i sex när jag tittar på den. Jag och sambon har trots den framflygande dagen lyckats uträtta lite småsaker. Till exempel så gick vi till Bo-Ohlssons för att köpa cykelreflexer och kom hem med det plus en antihalkgrej att ha under mattan, två innerkrukor, blomjord, krossade tomater och en anteckningsbok. Konstigt hur allt det där hemnade i våran korg. Sen har jag suttit och gjort om anteckningsboken till en almanacka, tar tid men är betydligt billigare än att köpa en färdig. Har hunnit skriva in datum till och med Januari nästa år, sen ska ju bara alla rödadagar markeras med rosa överstrykningspenna och alla högtider skrivas in så har jag en fungerande almanacka sedan.

Jag och sambon gjorde även masaker på lägenhetens blommor. Nu har de fått ny jord och större krukor. Bara paradisträdet och tolvfingersblomman kvar. Vet inte ens om tolvfingersblomman (undrar om den heter så egentligen) behöver planteras om, men det skadar nog inte. Paradisträdet behöver definitivt en större kruka. Efter om planteringen behöver vi även införskaffa 3 nya ytterkrukor för just nu står tre blommor i gamla plastburkar. ser inte så kul ut. Men det får bli en annan dags projekt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0