2011-04-28

Första skoldagen sen vi var i Indien. Var skumt. Inte alls som jag räknat med att det skulle vara. Vi gick för det första bara halvdag för att sedan gå hem och påbörja fältrapporten/uppsattsen. Kom inte igång utan fastnade på facebook, vek tvätt och kollade på Glee istället. Sen kom Jonas hem och vi var sugna chockladbollar så vi gick och köpte smör för att skrida till verket.  Nu är bollarna rullade och står i kylen, först ska vi äta kvällsmat och sedan ska vi frossa. Mums!

Roligaste skoluppgiften vi kommer ha framöver blir en utställning med foton från Indien resan. Kommer bli så bra och jag och Andrea har redan lite tokiga idéer som jag hoppas att vi förverkligar. Vet dock inte hur hemliga de är så jag avslöjar inte mer nu. Kom på utställningen i vecka 21 istället. Den börjar på Tisdag eftermiddag och vi plockar inte ner förrens på fredagen. Kommer nog bli toppen.

Tror även att min uppsats kommer bli bra när jag kommer igång med den. Brukar inte vara några problem med skrivandet. Hoppas på att kunna lägga den på lätt högskolenivå, dvs. A-uppsats, för att öva inför hösten ifall jag kommer in. Ska snacka mer med Jens om det så det blir nått vettigt av det.

Sista projektet vi har framför oss nu på våren är en muntligpresentation av vår resa. Vi kan typ välja om vi vill göra den för hela skolan, de internationella linjerna eller bara för våran klass. Eftersom vi bara är tre så blir ju det lite konstigt att göra den bara i klassen, mest för att vi reste ihop hela tiden. Inför hela skolan blir också knepigt eftersom vi är så få och då bör man ju prata en stund så att lektionerna inte bryts för en 10minuters framställning. Blir antagligen inför de internationella linjerna. Blir nog bäst så...

Nu börjar mina vitlöksbröd lukta gott så nu ska jag kolla till ugnen :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0