Last day of freedom

Sista dagen på det här sommarlovet är över om bara några timmar. Sen börjar allvaret och jag är officiellt vuxen nog att påbörja en utbildning för att få ett yrke. Vet inte om jag är redo. Hur vet man att man är det? Min tanke är dock att jag ska ge mig in i det med fullt stöd från min familj och bara klara av det helt enkelt. Jag förösker dock förbereda mig på ett tufft första år med massor av misslyckanden. Det är svårt. Jag gillar verkligen inte att misslyckas men har hört att det är nästan obligatoriskt att kugga första tentan. Tekniskt sett har jag dock redan gjort en högskole tenta förra året och den klarade jag fint. att börja skolan känns dock som ett riktigt stort steg in i vuxenvärlden där jag numera mest befinner mig utanför och tittar in.

Sommaren har bjudit på så mycket roligt och jobbigt. Det känns ändå mest skönt att livet ska få lite rutin igen. Hoppas alla andra där ute har haft en lika bra sommar som jag. Nu dröjer det ett år till nästa...

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0