Jag har då aldrig...

Jag har då aldrig skämts så mycket över den lilla staden jag kommer ifrån som jag fick göra i fredags. Det var helt galet. Vi var och tittade på en handbollsmatch och då en av mina vänner var med i "bortalaget" så hejjade vi självklart på dem. De hade ju inte heller några andra supporters där så vi fick ta i för 20. Hördes gjorde vi i alla fall. Tyvärr uppskattades inte detta av de som hejjade på min hemortslag. Detta märkte vi tydligt när några få supportrar för "hemmalaget" började kalla "bortalaget" för könsord och liknande. Vi lät oss inte bli avskräckta utan fortsatte att hejja för glatta livet och hur bemöts vi då? Jo, inte som glada handbollssuporters i alla fall. Nej då, hejjar man inte på "rätt" lag där jag kommer ifrån så har de som faktiskt hejjar på "rätt" lag tydligen rätt att kasta burkar och tejpbollar på en. Vi blev dock bara utsatta för detta en gång var eftersom vi båda två i "bortalagets" klack skälde på de som kastade när vi blivit träffade. Vad hände med juste spel och allas lika rättigheter här? Jag skämdes så fruktansvärt för beteendet på läcktarn och det kändes inte det minsta stolt att vara tillbaka i sin hemort och vissa upp denna för personer som aldrig varit där förut. Min största fundering är: Varför var det inga fler vuxna som reagerade på detta beteende? Hur kan de godta dessa handlingar utan att ifrågasätta dem? Vem bestämde att man får kasta burkar på människor likt en medeltida stening ifall de hejjar på "fel" lag? Var är min hemort påväg någonstans?

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0