2011-02-22

Ojojoj vad tiden gar. Idag har jag haft min 9de tabla lektion och jag borjar hajja hur man spelar det dar instrumentet nu maste jag saga. Ar sjukt svart men valdigt skoj. Ovar en timme om dagen har, mer an sa vill jga inte lagga for det finns ju annat att gora.

I lordags fyllde Lisa ar och det firade vi en smula. Jag och Andrea vackte pa morgonen med sang och presenter. Sen var jag tvugen att ga till min tablalektion. Efter lektionen var vi och at hummus, eller humush om man foredrar det. Vi har hittat ett stalla som har sa himla god hummus. Har aldrig atit humus forens jag kom till Indien men det ar nagat jag ska lara mig att gora nar jag kommer hem. Efter lunchen hade jag skypedejt med Jonas :). Sen borjade de verkliga presenterna. Jag och ANdrea hade under dagen fixat med en kille som skulle ro oss pa Ganges och beratta lite om Ghaterna. Vi hade plannerat en timmes tur men det blev tva timmar. Det hela avslutades med ett lik som flot omkring i vattnet. Inte en sa trevlig syn. Sen bjod vi Lisa-Fisa pa mat och kvallen avslutades med att kolla pa melodifestivalen, forsta delen. Lisa har namligen lyckats ladda ner den :).

Idag bokade vi tagbiljetter harifran. Vi kommer aka den 4de mars kl 18.10 och anlander till kolkatta den 5 Mars kl 7.55. Inte helt illa skulle jag vilja pasta. Ska ju bo hos indier i kalkuta sa det kommer nog bli valdigt spannande. Sen ar det ju dags for bangladesh.

Vi har aven pratat massor om hur vi ska gora med sista veckan och nu har vi tre alternativ pa hur den ska spenderas och det som kommer avgora ar hur fardmedlen fungerar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0