2011-01-03

2 dagar kvar till avresa. Det mesta är nu framlagt för att bli nerpackat. Måste bara bestämma vad som ska i handbagaget och vad som ska i ryggan. Inte lätt det där...

Idag vart det en tripp till apoteket för inköp av resemediciner. Massa saker. Har aldrig storhandlat på apoteket förut men någon gång ska ju vara den första. Köpte saker som solskydd, resorb (vätskeersättning), dimor (för tillfällig diaré), värktabletter, hydrokortisonkräm (för solsveda), sårtvätt, sterila kompresser, plåster, bindor, nässpray och reni (mot sura uppstötningar typ)...tror det var allt. Hade säkert behövt tusen saker till men jag valde att ta med dessa. Har ju ingen erfarenhet av att resa så har läst en del på nätet och mamma och Putte hjälpte mig inne på apotetket så att jag skulle välja rätt. Är ju en hel vetenskap att åka utomlands. Nu är det mesta på min att göra lista avklarat iallafall så det känns ju skönt. Nu måste jag bara packa ner allt så är jag redo att åka :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0