2011-07-09

Idag fyller min lillasyster 15 år. Jag kan inte vara där och fira så jag firar hemifrån med god mat, sockerkaksbak och godis. Ett kort har hon dock fått på posten och vacker sång via ett telefonsamtal. Presenten håller Sara i så den har blivit lite bortglömd ;p. Nä, men kvarglömd i Borås men ungen kan gott vänta lite...

Annars gör jag inget idag. Är min första lediga dag på 12 dagar. Så idag och imorogn har jag helg innan nästa 12 dagars pass börjar. Känns skönt. Ska som sagt ovan baka en sockerkaka. Har även varit på gengåvan i jakt på en kruka till vårat paradisträd men hittade ingen. Övade lite på min spanska också samt började läsa en ny Hening Mankell bok. Eller, inte ny som i nyskriven utan ny som i den tredje jag läser den här sommaren. Jobbar stenhårt på att läsa igenom alla böcker i min och Jonas bokhylla, har ju redan läst mina så det är hans som står för sommarunderhållningen. Jobbar mig även igenom hans samling av filmer. Har sett Jackie Brown, som jag tyckte var sådär, samt 2012 supernova, som enligt mig var helt värdelös. Kvar har jag 2012 Doomsday, ytterliggare en katastroffilm hurra. Metropolis, stumfilm som jag inte riktigt greppat vad den ska handla om men jag vet att Jonas gillar den så ses ska den. Sen har jag även Metropia kvar som jag tycker verkar vara den bästa av de tre filmerna som jag ska se. Har inte heller sett hans Mad Men boxar men det hinner jag nog inte innan vi flyttar isär så det får bli ett senare projekt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0