2011-07-14

Det första jag måste säga är att det har regnat hela dagen och jag älskar min sambo av den enkla anledningen att han jobbar sent idag vilket innebar att jag slapp cykla till mitt jobb. Kunde ta bilen i regnet. Det är vad jag kallar lycka på högnivå.

Med det avklarat så kan jag även säga att jag fått mitt antegningsbesked till högskolan. Lovar att det första jag gjorde när jag kom hem från jobbet var att starta datorn, logga in på studera.nu och kolla om resultatet var färdigt. Det var det. Jag ska flytta till Karlstad om drygt en månad och sedan bo och plugga där i 3,5år. Jag ska bli lärare. Nu jäklar börjar vuxenpoängen trilla in. I och med detta introducerar jag en ny kategori här på bloggen. Har ju under det gångna året haft kategorin folkhögskoleliv där jag lagt allt som har med det att göra. Från och med nu kommer det skolrelaterade hamna i kategorin Högskolestudenten. Vill dock inte på stå att jag aldrig kommer skriva i folkhögskoleliv igen. Jag menar det kan ju hända att jag börjar på folkis igen. Men för tillfället kommer jag istället vara Högskolestudent på Karlstads universitet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0