2011-06-04

Lång förmiddag idag. Har fått en del gjort. Mest shopping. Tog med Jonas för att ha bärhjälp när veckohandlingen skulle utföras. Vi började dock på Bosses. Bo-Ohlssons alltså, vet inte hur jag ska klara mig utan den affären när jag flyttar härifrån. Den har allt. Äntligen har vi införskaffat oss en elvisp. Nu slipper man vispa grädde för hand och så där. Lagom trevligt nämligen när man ska vispa 5dl grädde och bara har sin lilla visp och armstyrka att till gå. Älskar tekniken i det läget och nu kan jag vispa hur mycket jag vill.

Sen var det vanlig veckohandling som skulle göras. Vi försöker hålla en budget på 1000kr i månaden när det gäller mat. Detta innebär ju då 200kr i veckan när månaden får fem veckor som nu. Brukar gå så där. Vi är lagom bra på att vara planerande och små handlar en del onödigt och så. Detta har ju resulterat i att jag ska börja baka eget bröd eftersom det är billigare och godare. Då kan vi spara en hel hög med kronor på det. Ska bli skönt den dagen man har en inkomst som överstiger 10000 i månaden och man har råd att ha mer än ett pålägg framme åt gången. Men ska inte klaga. Vi har det ändå ganska bra för att vara studenter. Har aldrig det så illa ställt att det bara blir nudlar i alla fall.

Går också här och väntar på att jordgubbarna ska börja gå ner i pris så man kan få sätta i sig sånna efter bästa förmåga. Ska nog kolla upp självplock i närheten av Tomelilla. Vore toppen om det fanns något vettigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0