2011-06-09

Skolavslutning. Brukar innfinna sig en känsla av vemod så här års när jag ska sluta på en skola och eventuellt börja på en ny till hösten. Brukar alltid kännas tråkigt att lämna något tryggt och bekant för något ovisst. Brukar kännas sorgligt med alla vänner man inte kommer träffa på länge.

I år är det dock annorlunda. Känns som att jag kommer träffa mina klasskamrater lite då och då i framtiden. Vi är ju bara tre så hur svårt ska det vara att hålla kontakten om vi bjuder till lite allihop. Självklart är det tråkigt med alla de andra man har träffat som man inte kommer se på länge men det känns ändå okej. Tror att det är lättare för mig eftersom jag inte bott på internatet. Känns inte det minsta tråkigt att lämna folkhögskolan i sig, är mest peppad på vad hösten har att erbjuda och önskar inget mer än att antagningsbeskeden från högskolan ska komma. Börjar bli sugen på riktigt att plugga lärare så jag kan bli specialpedagog någon gång. Det är ju det jag verkligen vill hålla på med. Hjälpa barn och ungdomar som lätt hamnar i kläm i samhället. Så det känns som att det är dags att påbörja vägen dit.

Blir även fel att sluta med något som det inte käns som att man någonsin började med efter jullovet. Känns verkligen inte som vi gjort något vettigt sedan efter fältresan och den hade vi i ärlighetens namn inte behövt gå ett år på folkis för att klara av. Det känns så tydligt att vi haft ett knepigt folkis år när man ser de andra klasserna med sina lärare. Jag vet inte ens om våran lärare var med på avslutningslunchen idag. Såg honom inte och han sa inte hej då när han gick heller. Blir så konstigt då.

Ikväll är det i alla fall avslutnings middag och fest och imorgon bär det av klockan 6.29 mot Falköping och Tidaholm för att fira student och träffa nära och kära. Underbart! Sen tar sommaren fart på riktigt och jag och Jonas ska upptäcka Skåne. Håll tummarna för sint väder. Sen börjar jobbet och då ska man slita och sen är det förhoppningsvis dags att flytta ca60mil norr ut, till Karlstad. Hoppas, hoppas, hoppas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0