2011-03-16

Idag vet jag en sambo till mig som ar nervos. Lycka till alskling! Det kommer ga bra!

Nu har vi varit i Bangladesh i 5,5 dagar. Har verkligen underbart har. Vi har en hel del att gora och vackert ar det. Kan nog inte direkt klaga pa natt.

Idag har vi sportsday har sa hela formiddagen har vi suttit i skuggan och kollat pa barn som sportar. Mest springtavlingar men aven balansera kula pa sked, hoppa efter kex och hoppreps tavlingar. Var ganska trakigt om jag far saga det sjalv. I eftermiddag ska vi nog dock kolla pa nar de vuxna tavlar och eventuelt vara med lite sjalva ocksa. Blir forhoppningsvis roligare. Annars kanske jag gar och hanger pa dagiset lite grann.

Igar var vi och kollade in Tanaparas arsenik projekt. Vattnet i narliggande omraden ar namligen arsenikforgiftat sa Tanapara har en del projekt for att fa fram rent vatten. Bland annat ett som kallas rain harvest. Var intressant men min favorit del var nog att en bebis i en av familjerna vi besokte blev kar i mig och jag fick sitta och gosa med den. Toppen :). Pa kvallen igar var vi ute pa padma och akte bat och sag delfiner.

Vi har aven hunnit besoka en textilfabrik, en skola med non-formal education och sa har vi dekorerat Tanaparas affar sa att man faktiskt kan se lite vad de saljer dar nar man kommer in i affaren. 

Kvar att gora ar besok i e moske och en hindu stad, besok i Rashaj (stavning?), kolla hur man gor jutesackar och tegesten. Sen ar det nagra saker till som jag inte kommer pa pa rak arm. Men fullt schema har vi iallafall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0