2011-05-04

Maj släpar sig fram sakta men säkert och just nu känns det inte som att våren är här. Det är skit kallt och snålblåst och allmänt obehagligt på österlen. Jag har dock tagit upp ett tyst krig med vädret och påbörjat en stickning som ska resultera i en fin och varm halsduk. Alla vet ju att vädret är en riktig elaking så när min halsduk är klar och jag vill börja använda den så kommer värmen komma på studs. Och om vädret nu inte tänker göra en helomvändning på grund av mitt stickande så kommer jag ju ha en halsduk att hålla mig varm med. Alltså, en win win situation.

Dagen idag har varit ganska tråkig. Vi, Sydasienklassen, åkte in till Lund för att gå på ett seminarie som vi trodde skulle handla om indiens ursprungsfolk som lever i skogen och hur de påverkas av regeringens satsningar på att bevara skogen. Det visade sig dock att seminariet handlade mer om skogen överlag vilket var lite segt. Var kanske 30 minuter av 4 timmar som handlade om ursprungsbefolkningen och dessa 30 minuterna var lagda på slutet så man var tvungen att sitta med på alla föreläsningar för att kunna lyssna på det man ville. SUCK!

Imorgon har vi självstudiedag så då ska jag fortsätta på min fältarbetsrapport/-uppsats. Nu ska jag pressa pojkvännen på hans design kunnighet och se om vi kan göra något åt den här jäklans blogg designen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0