2011-05-31

Sista dagen i Maj. Det är varmt som bara den, solen skiner och jag har fått en förkylning som gör att jag blir helt matt av att röra på mig. Tyvärr är det en sådan där förkylning som gör att man växlar  mellan att vara bränn het och att frysa till is. Skit jobbigt. Är alldeles för frisk för att ligga stilla inne men alldeles för sjuk för att orka med något alls. Hatar när det är så.

Det enda jag ska orka med idag dock är ett litet förtidigt födelsedagskalas för Jonas. Bara han och jag. Käns ganska okej. Förbereder lite i taget och vilar imellan. Anledningen till detta förtidiga kalas är att han ska vara iskolan imorogn då den riktiga födelsedagen är och sedan ska han åka raka vägen till jobbet. Lär inte träffa honom mer än när jag väcker honom på morgonen. Då blir det kul att vi får firat lite idag.

Fick iväg min fältarbetesuppsats idag. Äntligen färdig med den. Nu ska bara den muntliga redovisningen göras och så är jag färdig. Dock ska ju väldigt många åka ifrån skolan nu under lång ledigheten och inte komma tillbaka. Tror det är en avslutningsfest plannerad ikväll. Går nog inte på den dock, mest på grund av förkylningen men även lite för att jag inte riktigt är på party humör idag. Är det fel att inte känna för att parta loss med männikskor man knappt kommer träffa mer, åtminstonde inte på väldigt länge? Party-moodets icke varande kan ju dock även det ha med snoret som fyller min hjärna att göra. Hoppas på att orka gå till skolan imorgon så att jag kan träffa folk en sista gång i alla fall.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0